Pages

Tuesday 19 January 2010

Zara's Starting Solid

Ku masih lagi dalam mood bercuti. Yahoooo!!! Hari ni cuti coz want to prepare my zara's food. Awal2 tahun dah ambil cuti byk kali apelah aku ni kan. Bos dah approve aku go on jer la hikhikhik...Hari ini dgn rasminya aku nak mengucapkan tahniah pada diriku kerana telah berjaya menyusukan zara dgn penyusuan sepenuhnya (fully breastfeeding) selama 6 bulan. Kenapa bukan penyusuan ekslusif? (Polisi yg dikeluarkan oleh KKM dan takrifan yg diberikan oleh WHO - penyusuan ibu secara ekslusif itu adalah bayi diberi susu ibu sahaja selama 6 bulan) Ini krn aku telah memberi zara air masak masa dia batuk hari tu, dan sedikit shj FM lebih kurang dlm 1 oz! But she's reject that's milk.(time ni ilmu ttg BF tahap zero!!). Dulu EBM kais pagi makan pagi tp skrg rezeki utk zara bertambah la sket, walaupun x semeriah EBM ibu2 di luar sana.

Hari ni buat pertama kali zara merasa makanannya. Aku buat bubur nasi campur kentang.Kemudiannya aku kisar dan tapis. Aku hnya ambil air2 nya sahaja.


Aku rasa zara menyukai makanan pertamanya ni. Akan kuteruskan dlm masa seminggu, pastu boleh try different recepie for her..



Ini pulak reaksi muka dia dah nak abis makan, mcm dah penat menelan agaknya. Tp walau apa pun i'm happy to prepare my zara's food..

2 comments:

m@Ri@ said...

hah samala maria skrg susu kais pagi minum pagi..huhu..akan teruskan usaha jugak ni..hrp2 berjaya

mrs. wanie said...

maria jgn penah merasa give up. sy dulu pun mcm awak jugak. tapi skrg dah boleh kumpul frozen ebm, kekalkan pumping kat opis at least 3x sehari walaupun outputnya sedikit..chayok2!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails