Pages

Tuesday 26 October 2010

I Want All of This!!

Semenjak kandungan dah nak masuk 24 minggu ni, aku dah mula berkira-kira nak mempersiapkan kelengkapan anak yg bakal lahir nanti. Nak yang itulah, nak yang inilah. Kalau boleh semua barang yang aku tak dapat masa zara lahir dulu aku nak get ready dari sekarang. Beli sikit-sikit. Nanti senang!

Pertama yang aku dok idam adalah benda ni:
Nursing Pillow
Nampak je cam bantal biasa, tapi recommended untuk ibu yang BF cam aku ni. Takda la sakit belakang setipa kali nak menyusukan anak kan! Harga pun boleh la tahan, nak buat sendiri macam izzah tak reti ler pulak alamatnya beli kat kedai jer la. Ke ada sape2 nak hadiahkan kat aku sila angkat tangan hiks~

Yang kedua adalah ini:
Bedung bayi moden @ alaf baru

Sangat practical kan. Masa zara lahir dulu guna lampin kain saja sekejap jer dah terburai. Aktif sangat dia tak mau di bedung. Bagi aku rasional menggunakan bedung ni masih boleh diikuti dan diguna pakai, salah satunya nak bagi bayi tu tak mudah terkejut dan calm masa tido.

Yang ketiga adalah babywearing:
Ring sling @ Wrap

Nafsu wanita. Kalau ikutkan aku dua-dua aku nak rembat. Tapi bila fikirkan keperluan baik aku pilih salah satu saja. Kot dah ada rezeki lebih baru beli pastu boleh simpan jadi koleksi kan. Fushia Wrap kat atas boleh baca di entry my frens Fathin. Affordable untuk anak2 yang dah letih nak berjalan sendiri dah tu tak nak pulak ditolak guna stroller. Bole guna ke alasan aku nih hish~

Yang keempat adalah
Car seat

Yang ini benda wajib aku perlu ada. Memandangkan zara dulu aku tak penah ada car seat, jadi untuk yg kali ini aku rasa ia memang satu keperluan. Oh berapa pulak harga untuk satu car seat ni kan...

Yang kelima dan terakhir:
Stroller

Ini pun kena ada juga memandangkan stroller yang dulu dah ala-ala cam nak roboh hehe.. (alasan jer tu) Yang ni lagi best boleh tolak dua anak sekaligus. Senangnya omak nak. Tapi harga pun 2 kali gandalah pulak kan. Yang ni botak kepala ayahnya pulak. Oklah aku berangan jer nak stroller cam kat atas. Orang cam aku manalah mampu nak beli yg camni. Beli satu lagi yang murah2 kira okla. Tunggu sala end of this year la..

Picture credit to pak gugel n whatalovelymama.blogspot.com

3 comments:

mummy-aulia' said...

yg pakai wrap pink tu kak fathin kan..jannah tu anak dia..mmg syok je tgk dia kendong jannah dalam wrap tu ms training kt melaka hari tu. anyway, su suggest beli car seat yg blh adjust utk bb from newborn-4 tahun.skrg dah ada yg mcm ni..senang..tak payah nk beli lain2 jns nnt

mrs. wanie said...

Aahla nama anak dia pulak ku letak hehe..

Unknown said...

aritu jalan2 kt subang parade, terjumpa satu car seat newborn-4years brand Aldo, rm190 je..

next time nk pegi tengok sekali lagi, masih adakah car seat itu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails