Pages

Monday 31 January 2011

SHAOLIN


Semalam pas habis keje..(keje tu hari minggu sbb mr hubby pun keje jadi aku pun wat ot la)
aku ngan mr. hubby terjah movie terbaru kat panggung.
tiket balance ada lagi kaann hehe..
we all tengok cite SHAOLIN (mandarin)
terbaik wa cakap sama luu..
Banyak unsur kemanusiaan yang kita boleh contohi.

Yang bestnya aktor yang encem dua org tu berlakon
ANDY LAU dan NICHOLAS TSE
Penampilan istimewa pula JACKIE CHAN

SINPOPSIS cerita boleh baca DISINI

Andy Lau sebagai Hou Jie membawa watak seorang Jeneral yang jahat kepada yang berhati mulia (sami)
(encem kan dia kan..kan..kan..)

Nicholas Tse sebagai Cao Man saudara dan pembantu Hou Jie yang belot dan mahu membunuhnya
Part rambut dia yang menutup sebelah mata tu buat aku lagi menyampah dengan watak yg dibawanya 

Jackie Chan membawa watak sebagai tukang masak kuil.

Persengketaan diantara Jeneral Hou Jie dan master shoalin di kuil tercetus apabila sami-sami 
tersebut membantu musuhnya.

Aku bagi rate 4/5
So aku suggest kat korang yang peminat wayang ni
tengoklah cite SHOALIN
memang best sangat2.
Part yang buat aku sebak bila anak Hou Jie tu mati
sedih wooo..

Oklah tak nak tulis panjang2
sebab aku rasa perut aku mengeras semacam jer nih
Apekah~??

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails