Pages

Wednesday 28 July 2010

Confusing..

Lama betul aku tak ber'blog'. Perasaan 'M' makin menjadi sejak kehadiran Jr. Zara ni. Entah kenapa perasaan rindu pada si tecik comei tu menebal pulak. Mungkin sebab tadi aku terbaca satu kisah sedih di blog ini.
Zara dah berusia 1 tahun seminggu. Masih lagi fully breastfeed hingga kini. Tapi yang menjadi kerisauan aku stok yang tinggal tidak sampai 30 botol dan nak menghadapi bulan puasa yang akan menjelang tiba ni. Risau jika zara akan reject susu lain. Susu FM dia memang reject langsung dah. Fresh Milk? Aku masih belum cuba lagi. Aku pernah terfikir nak top up Zara dengan Fresh Milk kalau frozen stok dah abis. Tapi penerimaan dia aku belum tahu lagi.
Semalam zara buat perangai tak nak menyusu denganku.
Puas aku suakan B aku kat dia tapi dia tetap menangis. Aku periksa dalam mulut dia,takut2 ada seriawan ke. Takda pun. Mata dia tahan mengantuk jer.
Nangis makin kuat. Aku cuba pujuk dia. Usap belakang badan, urut kaki tangan dia. Zara leka.
Akhirnya aku cuba sekali lagi menyusukan dia sambil baring dan zara terlena sampai ke pagi. Emm aku puas fikir kenapa zara berperangai camtu semalam. Andaianku dia cuma ingin bermanja lebih lagi denganku. Oh anak ibu..manja betul kamu sekarang kan.

(nota mummyzara: adakah zara tak puas menyusu?)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails