Pages

Tuesday 30 November 2010

Hobiku Menghadiri Beauty Workshop

Ingat lagi entry aku yang ini. Sabtu  yang lepas aku telah menghadiri Workshop "All About You" by Majalah In Trend di Nikko hotel. Ini adalah beauty workshop yang ke-4 seumpama ini yang telah aku hadiri. Sebelum ini aku hadiri yang di organizer oleh Majalah Cosmopolitan seperti Clinique, Shu Uemura dan Origins workshop. Ia boleh dikatakan sebagai hobi dan minat aku jugaklah. Bukan apa aku sebenarnya lebih teruja degan goodies bag yang dorang tawarkan. Produk tu semua melebihi dari harga pendaftaran yang kita bayar hehe..So pada hari tu kita orang dapat goodies bag yang bernilai RM 500!. Walhal bayarannya hanya RM 70. Ada lucky draw dan mcm2 lagi hadiah dari main sponsor iaitu Dermalogica dan Averine. (Aku antara pemenangnya! gambar inside goodies bag upload kemudian ya sbb tak transfer lg, inipun cilok kwn aku punya)

Posing dulu bersama Ina sebelum masuk Junior Ballroom

Kesekian kalinya bila kami disuruh bergambar ~ Pempuan mmg pantang jumpa kamera ngn cermin kan hihi

Set penjagaan kulit by Dermalogica. Pagi tu workshop dimulakan dengan langkah2 dan cara penjagaan / pembersihan kulit menggunakan produk Dermalogica. Serius guna set ni, muka jadi segar dan lembab sentiasa. Kandungan dalam produk ni no mineral oil, no lanolin dan ia juga bebas pewangi dan pewarna. Sesuai untuk semua jenis kulit. harga pun boleh tahan wooo hehe ~ So disebelah kanan tu produk make up by Averine yg kami peroleh dalam goodies bag. Compact powder tu saja berharga RM 60 lebih tak silap aku.

Acara yang ditunggu-tunggu oleh semua participant. Sesi make up bersama Lyn dari Aster Spring. Kami diajar tentang solekan natural untuk ke tempat kerja. Kami juga telah meminta beliau untuk memberi sedikit tips dan highlightkan lebih pada bahagian mata.

Setelah setengah hari menimba ilmu perut pun mula berkeroncong. Makanan kat hotel biasala kan memang sedap. Buffet pulak lagi tu. Jadi makanan pertama tak sempat nak ambil gambar. Kita orang ngap terus sebab dah lapar sangat. Jadi tinggal la saki baki yang kat atas tu. Dan tu pula muka kami yang dah kekenyangan ~

After lunch sesi yang paling menarik bagi kami adalah sesi mempertahankan diri oleh Penganalisis Jenayah En. Kamal Affindi. Hilaian dan gelak tawa sepanjang sesi tersebut memang tak pernah surut. Ada saja bahan lawak turut diselitkan bersama. Antara kandungan pembelajaran tersebut adalah teknik mempertahankan diri dari dirogol dan disamun. So, aku rasa memang berbaloi la menghadiri workshop walaupun 1 hari. Tahun depan InsyaAllah workshop seumpama akan diadakan lagi jadi sesiapa yang berminat dan nak bergether-gether dengan kami boleh dapatkan In Trend setiap bulan ya ngee~

7 comments:

cik puan akish said...

wahhh mmg berbaloi2 kan...modal 70 aje...dapat macam2..besh2...

mrs. wanie said...

betul tu akish mmg berbaloi-baloi hehe~

MyKhalish Journey said...

wahh sgt menarik. huhu..xpenah g bengkel2 gini. ila jenis kuar keja xbertepek.. kalu kuar dating tepek la skit2. hehehe... nnt ada lgk, roger yer..

mrs. wanie said...

ila jom2 nnt wanie coling2 yer kalau ada workshop yg menarik lg :)

deja rempang said...

wanii if ada workshop sebegini sila lah inform me okey?? ehehe nk join!!

mrs. wanie said...

eja boleh2
nnt aku msg2 ya

Unknown said...

Dermalogica adalah produk terbaik muka yang pernah saya digunakan. Saya hanya ingin berkongsi dengan anda bahawa saya mendapat Dermalogica produk wajah dari LahBeauty.com. Mereka menawarkan harga yang terbaik di bandar.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails