Pages

Tuesday 21 June 2011

Zara at 23 months


Zara genap 23 bulan Ahad yang lepas. Bulan depan genap dia 2 tahun. Sungguh pantas masa berlalu. Sekarang ni dia suka dan gemar sangat menangis dan merengek. Aduyaai sungguh menguji tahap kesabaran aku sebagai ibu. Ayah dia la yang rajin pujuk. Memang anak ayah betul la zara ni. Aku ni jenis yang garang. So kalau apa-apa hal mesti dia akan sebut "ayaaahhh" nya saja..

Perkembangan zara seusia dia tengah sibuk nak bercakap. Vocab dia ada sesetengah yang aku faham. Dan sesetengahnya tak paham langsung. Contohnya bila dia ternampak gincu bibir aku, zara terus tunjuk bibir dia dan sebut "memeh" haha..Aku perbetulkan balik "bibir la sayang"

Lagi satu perangai zara ni kalau dia marah dia akan pukul atau baling apa saja yang ada dekat sekeliling dia. End up dia akan pukul adik dia si zulfaa tu. Omg! Aku sangat takut kalau dia marah atau merajuk then adik dia duk dekat dia. Tapi last-last tu dia akan pujuk adik dia balik. "Taayang adek" huhu..

# Tengah pikir nak wat preparation bezday zara next month ..Tema apa yg best?? any suggestion??

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails