Pages

Monday 3 May 2010

Coleman Box

Berikutan rentetan peristiwa aku disini. So pada hari Sabtu dan Ahad yang lepas aku telah meng'survey' coleman box. Banyak dah review yang aku terima tentang kebaikan penggunaan box ni. Penting sangatkah penggunaan coleman box ni espacially untuk ibu2 yang membekalkan ebm untuk anak2 mereka dan mempunyai stok yang banyak? Pada aku ia penting, but it's depend mengikut kepentingan dan keadaan sekeliling ibu itu sendiri.

Terima kasih kepada KakFid@Lovebaby dan Izzah atas post mereka tentang product Coleman ni. Anda juga boleh membaca tentang travel bersama EBM menggunakan kereta dan juga disini. Sepanjang 2 hari pemerhatian aku meng'survey' box ni yakni pada hari sabtu aku telah ke Tesco Puchong (belanja dapur sekali daaa..punyalah ramai umat, mcm ulat taik..) dan aku dapati harga coleman box tersebut adalah RM 249 seperti gambar dibawah.

Dan keesokan harinya aku ke Giant Mines pulak (jenjalan ngn hubby 2 org jerk tgk IronMan2).
Harga coleman box pada harga asal adalah RM 219. Disebabkan Giant tengah membuat harga promosi hingga 2 Mei, jadi harga box tersebut jatuh kepada RM 179 sahaja!!. Berbaloi tak kengkawan? Berbaloi baloi kan..

Bukan itu saja, dengan setiap pembelian, mereka yang membeli akan mendapat 2 lagi produk coleman didalamnya seperti gambaran dibawah. Perbezaan yang terlalu ketara aku fikirkan. Cuma kita kena rajin la nak survey2 ni. Tapi bagi Mr Hubby, dia kata sama jer duit minyak lagi grrr..

Dah habis survey, dah habis buat perbandingan..so korang mesti dapat agak aku pilih yang mana kan? Tak nak pisang berbuah dua kali, tak nak sejarah berulang kembali jadi aku grab jugaklah satu yang kat Giant tu. Mana tau lepas ni black out lagi ke pulak (minta2 ler idakk..) Sehingga kini aku akan berusaha untuk beri yang terbaik untuk zara

Penggunaan dan keperluan coleman box ni bukanlah WAJIB bagi ibu2 yang mahu dan berniat untuk menyusukan anak (ebm) sepenuhnya. Ia hanyalah sebagai langkah kecemasan untuk menyelamatkan stok susu kita dari cair dan berguna untuk memindahkan frozen stok melalui travel yang jauh.

(nota kaki : sebenarnya nak post entri ini sehari awal sebelum beli box tu, nak promote kot2 la ada yg berminat nak beli hehe..)

5 comments:

izzahazfar said...

bg zah coolerman box tu mmg membantu...sgt2...

nak travel jauh ker..nak guna masa black out ker..zah rasa berbaloi...awak dapat murah la 179 + free lagi..

zah dapat rege 199 + free tu jugak...

mrs. wanie said...

izzah mmg berbaloi-baloi kan..
boleh guna utk generasi yg seterusnya hehe..
mnta2 la semua urusan dan niat baik kita dipermudahkan Allh s.w.t

Zimah said...

wani..aku pun ada box yg sama..siap dpt free gak..beli kat care4 alamanda..RM179..mmg berbaloi..utk kecemasan..

Srifairus said...

wah... mcm nak beli jer.. tp stok susu ku sikit sangat... nnt harus di survey bila ada offer lg..

Anonymous said...

suami saya pn dpt jgk..hadiah cabutan bertuah memancing..hehehhe..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails