Pages

Friday, 1 April 2011

"Hari ni kan hari SELASA!!"


Asalnya nak cukur rambut Zulfaa ni pada hari ke-7 kelahirannya
Yelah nak ambil keberkatan dan ikut sunnah nabi kita
Kebetulan hari ke-7 tersebut adalah hari Selasa dimana zulfaa dilahirkan
Ikut pantang mak aku pulak, hari tu lah tak boleh buang kuku,
gunting rambut dan segalanya dari badan kita
Aku pun ikut je la

(Ada sesape yang penah dengar pantang larang camni?)
(Share sket..)


Sehinggalah pada hari ke-36 kelahirannya
Aku mengambil keputusan sendiri dan menyuruh en. somi
cukurkan rambut anak kami ni.
(Dulu dia takut, cukur rambut anak kat kedai india guna mesin letrik tu)
Cukur punya cukur
dan tiba masa mak aku balik keje dia pun tegur
"ko cukur hari apa ni, hari ni kan hari selasa"

ekeke..takkan nak sambung balik rambut anak aku tu kan
dah tu plak takkan nak 'gonjeng' separuh jer
dah la rambut anak aku ni lebat
berpeluh-peluh aku ngan en somi mengadap si kecik ni

Ada rambut ke atau mooootak lagi choooomelll??

Maka nak dijadikan cerita, terPOTONGlah 
rambut anak aku pada hari SELASA
ngeh...ngeh...ngehh

2 comments:

♥ Mrs.Eady ♥ said...

tomey tomey tomey :)

rindu bau babyy..hihihi..

fiza said...

Nampak lagi tomei bila dah botak ^_^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails